26 jun 2014

Essence All About Matt! Oil Control Make-up Base

Er zijn soms van die producten die je echt elke dag gebruikt, maar dan vergeet je toch een review ervan te schrijven. En dat verdient 'ie eigenlijk totaal niet! Dit is echt een van mijn favoriete budgettoppers van dit moment! Zo'n geweldig resultaat voor een prijsje van €3,39? Het is blijkbaar toch mogelijk...



Alles onder controle. De nieuwe make-upbasis is de perfecte ondergrond voor een langhoudende egale teint. De basis is verrijkt met een speciaal ontwikkeld complex evermat™ en helpt de vette huid in balans te brengen. Ook poriën worden fijner en glimmen van de huid wordt tegengehouden. De basis wordt onder de foundation gebruikt.
Ingrediënten:AQUA (WATER), ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE, PROPANEDIOL, SORBITOL, BUTYLENE GLYCOL, MAGNESIUM ALUMINUM SILICATE, PVP, AMMONIUM ACRYLOYLDIMETHYLTAURATE/VP COPOLYMER, ENANTIA CHLORANTHA BARK EXTRACT, OLEANOLIC ACID, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PHENOXYETHANOL.



De primer is verpakt in een schattig kleine tubetje. Veel hygiënischer dan een potje, dus dat is meteen een pluspunt! En dat witte-roze contrast vind ik ontzettend tof en meisjesachtig. Je krijgt 20 ml inhoud en dit is ongeveer 12 maanden houdbaar. Qua uiterlijk doet Essence het in ieder geval top!



De primer zelf is een dunne witte substantie. Het product trekt snel in je huid en je kan direct je verdere make-up aanbrengen. Als je niet houdt van het gevoel van siliconen op je gezicht, dan heb ik goed nieuws: daar heb je bij deze gelukkig geen last van!











Op de foto's hierboven heb ik de primer met de rest van mijn make-up aangebracht (foundation, concealer, poeder en bronzer). Wat ik het fijne vind aan het product is, dat mijn poriën (die op zich al niet erg groot zijn, hoor) mooi verbergt. Vooral rondom mijn neus stoort het me soms. Maar dat is nu verleden tijd! Zoals je hierboven wel kunt zien, is mijn huid aardig best geworden door de combinatie van de primer en foundation.

En toen ik de primer voor het eerst gebruikte, merkte ik meteen dat mijn make-up langer mooi bleef. Na een lange schooldag zat mijn gezichtsmake-up er nog veel beter op dan voorheen. Regelmatig kijk ik nog in de spiegel en ben ik verbaasd hoe goed alles nog op z'n plek zit! 

Je hebt het vast al door: ik ben echt enthousiast over deze primer! En voor €3,39 is het sowieso gewoon het proberen waard, vind je niet? 

Q: Wat is jouw favoriete primer? Liefs' Iris

1 opmerking:

  1. Zelf gebruik ik mijn Benefit primer die ik ook super vind, maar deze is toch wel iets budget vriendelijker. Misschien leuk om mee te battlen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...