23 apr 2014

Review | Too Faced Shadow Insurance

Er zijn weinig make-up producten waarbij ik écht zweer, maar de Too Faced Shadow Insurance is er toch één van. Mijn oogleden zijn een ramp als het om langhoudende oogschaduw gaat. Ik heb oogschaduwbasissen van Catrice en Essence geprobeerd, maar deze hielden het creasen van de oogschaduw maar 3 uur tegen. De Too Faced Shadow Insurance zou hét wondermiddel zijn. Tijdens mijn uitwisseling naar Amerika greep ik in New York dan ook mijn kans om hem te bemachtigen!





Too Faced is in Nederland niet meer zo gemakkelijk verkrijgbaar sinds de Sephora's verdwenen zijn. Je kunt de producten nu nog wel kopen op Sephora.fr, deze voor €17,-. Dan moet je helaas wel nog rekening houden met de verzendkosten van meer dan €13! Je kunt de primers echter ook kopen op Beautybay.com voor €21,60 met gratis verzending! Ik zou wel weten welke webshop ik zou kiezen! Verder kan je natuurlijk ook altijd op Ebay.com terecht. Zelf kocht ik de Shadow Insurance in een Sephora op Time Square voor $20, wat omgerekend zo'n €14,50 is. Dat scheelt toch weer een hoop geld vergeleken met online bestellen!





Ingrediënten


Wat Too Faced over hun Shadow Insurance belooft:
Onze originele, werelberoemde Shadow Insurance zorgt ervoordat oogschaduw intenser wordt en veilig en crease-proof is voor meer dan 24 uur. De vederlichte formule egaliseert de huid en verzacht fijne lijntjes, en creëert zo het perfecte canvas voor oogschaduw applicatie. Crème en poeder oogschaduws blenden moeiteloos voor een blijvende look, elke keer weer. 

  • Maakt oogschaduws intenser.
  • Tot 24 uur 
  • Waterproof
  • Crease-proof
  • Fade-proof
  • Kleurloze formule





De verpakking vind ik erg fijn en praktisch:  een tube is namelijk veel hygiënischer dan bijvoorbeeld een potje of een verpakking met spons applicator. De inhoud weegt 11 gram en zou 12 maanden goed blijven. (Eerlijk is eerlijk, vast bijna niemand gooit zo'n product als deze weg na 12 maanden, hoor!) Het tubetje werkt prima en er is goed mee te doseren. Bovendien is het prettige aan de tube dat je het product helemaal op kunt maken en niet een paar maanden extra gebruik misloopt!



De oogschaduwbasis komt als een huidkleurige substantie uit de tube, maar als het eenmaal goed in je oogleden is getrokken is de primer helemaal transparant. Het product is een stuk wateriger dan ik had verwacht en er komt vaak eerst wat vocht uit de verpakking gelopen voordat het product zelf tevoorschijn komt. Niet schrikken de eerste keer dus! (Wat ik natuurlijk wel deed...) Gewoon voor gebruik even goed schudden! Het schijnt trouwens niet iets zeldzaams te zijn: ik heb op meerdere blogs gelezen dat de primer bij hen ook schift (ja, zo heeft dat blijkbaar, haha!).


Too Faced belooft dat de Shadow Insurance je oogschaduw intenser van kleur maakt. En dat doet hij inderdaad! Het is geen 'kaboem' resultaat, maar het is er wel degelijk! De binnenste oogschaduws heb ik aangebracht op de oogschaduwbasis en de buitenste oogschaduws zonder. Vooral bij de donker grijze oogschaduw zie je verschil! De oogschaduws komen overigens uit het MUA Undressed Palette, wat de dupe is van Urban Decay Naked (1). 


 

De TFSI in praktijk! Ik maakte een tijdje geleden een ooglook met het Sleek Original Palette




Of de oogschaduwbasis echt waterproof, crease-proof en fade proof is? Nou, geheel waterproof is hij niet, maar de donker grijze oogschaduw bleef als een soort stain achter op mijn arm zelfs na wassen met zeep! Zeker indrukwekkend! Mijn oogleden zijn vrij lastig (lees: erg vet) en de oogschaduw in mijn arcadeboog vervaagt gedurende de dag toch wel lichtelijk... En ik merk dat na een uur of 9 dat de oogschaduw toch wel gaat ophopen in fijne lijntjes in de arcadeboog. Dat maakt mij opzich niet zo erg veel uit, omdat ik weet dat andere oogschaduwbasissen het minder dan 3 uur volhielden. Als je gewoon 'normale' oogleden hebt, zal oogschaduw vast en zeker de hele dag mooi blijven zitten!

 Welke oogschaduwbasis gebruik jij? Liefs' Iris

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...