29 jan 2014

Review | Essence Pigments

Deze tijd van het jaar is altijd geweldig als je wat leuke producten wilt scoren bij Essence en Catrice. Er gaan producten weg (meh...) en er komen producten bij! Maar die 50% korting vind ik zeker niet verkeerd en naast een rode Stay Matt Cream kon ik het ook niet laten drie pigments van Essence mee naar huis te nemen! En een klein geheimpje (vertel het maar niet door!): ik wil er stiekem nog véél meer halen!




Deze potjes van Essence waren me eerder nooit echt opgevallen. Tuurlijk, ik had er wel eens over gelezen, maar nooit dacht ik 'Hé, die moet ik hebben!'. Tot ik met twee vriendinnen bij de Kruidvat stond en we zagen dat ze uit het assortiment gaan. Eén van mijn vriendinnen had er al een aantal en werd een beetje hebberig... Er bliebten voor haar maar liefst 8 pigments over de toonbank! En nu wil ik dat ik dat ook had gedaan, haha!




Essence verkoopt (totdat de nieuwe producten in het schap komen te liggen) 18 verschillende pigments: groen, rood, bruin, roze, blauw... Alle kleuren van de regenboog zijn verkrijgbaar! Ontzettend leuk dus als je op zoek bent voor een wat gewaagdere kleur om af en toe wat mee 'te spelen'. 

De pigments zitten in kleine potjes, die een inhoud van 2,0 gram hebben. Het lijkt misschien wat weinig, maar je kunt er echt wel even mee vooruit! In de potjes zitten een soort zeefjes, die je vaak ziet bij losse poeder producten. Zo kun je de poeder gemakkelijk in het dekseltje tikken en vanaf daar met een kwast (of met je vingertoppen) op je ogen aanbrengen. Er zijn ook rode, roze en oranje kleuren te koop, dus die zou je ook als blush en lipgloss (in combinatie met een mixing solution) kunnen gebruiken! Een product voor meerdere doeleinden is het dus zeker!



v.l.n.r.: 15 Pure Love - 08 Cop & Copper  - 22 It's a Boy! 

De pigmentatie lijkt op de foto's lijkt niet overweldigend, maar ik real life geven de pigments ontzettend veel pigment af! Helemaal als je ze nat gebruikt. 

Pure Love is een prachtige highlighter. De kleur is lastig te beschrijven: hij lijkt tussen de karamel, goud en brons te liggen! De glitters zijn heel fijn, maar het zijn er wel erg veel. Een mooie glitterbom dus! Je zou hem eventueel ook als highlighter op je jukbeenderen kunnen gebruiken, maar dan ga je wel echt all out! Voor een feestje zou het natuurlijk wel kunnen.

Cop & Copper is, zoals de naam al zegt, een mooie koperkleur. Op mijn lichte huid neigt de ondertoon meer naar oranje dan bruin, maar de pigment is en blijft mooi! Zeker een kleur die ik in de zomer veel ga gebruiken, als ik het zo zie!

It's a Boy leek in de winkel erg speciaal, maar dat zou wel door het kunstlicht gekomen zijn. Hij valt zeker niet tegen, want het is echt een mooie kleur. Maar toch niet geweldig als hij eerst leek... Niet eentje die ik veel zou gebruiken, maar wel leuk om te hebben! Het is is een lichtblauwe kleur, die soms bijna zilver lijkt! 




In de look van hierboven heb ik de pigments Pure Love en Cop & Copper gebruikt. Cop & Copper op het bewegend ooglid en Pure Love als highlighter in de binnenste ooghoeken. Als highlighter op het wenkbrauwbot zou ik hem niet snel gebruiken, omdat hij daar toch iets te glitterig voor is naar mijn zin. Verder gebruikte ik een matte bruin in mijn crease, wat eyeliner en mascara. 


Allereerst excuses voor deze foto's: ze zijn 's avonds gemaakt bij kunstlicht dus vandaar de mindere kwaliteit. Ik gebruikte It's a Boy pigment en blendde dat goed uit tot in mijn crease. Verder gebruikte ik een koele highlighter, zette ik een winged liner en gebruikte ik natuurlijk een mascara (de Maybelline The Rocket Volum' Express Waterproof)!



Ik ben erg blij met de pigments. Het zijn mooie kleuren en geven goed kleur af: voor een resultaat zoals op de foto's hoef je amper moeite te doen. De pigments hebben ook geen tot weinig fall-out, als je je kwast goed aftikt en het product deppend (en niet vegend!) op je oogleden aanbrengt. Pure Love is veruit mijn favoriet van de drie. Ik gebruik hem namelijk erg graag als highlighter! 

Ik zou zeker eens kijken bij de Kruidvat als je de tijd hebt! De pigments kosten normaal gesproken €2,59 per stuk, maar zijn nu te koop met 50% korting. Ontzettend zonde, dat ze binnenkort niet meer verkrijgbaar zullen zijn, want het zijn echt leuke producten!

Q: Gebruik jij wel eens pigments? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...