9 dec 2013

Review || e.l.f. Small Stipple & Eyeshadow Brush

e.l.f. is in Nederland al spotgoedkoop, want wat is 1 tot 4 voor één prima kwast? Nou, in Amerika gaat e.l.f. nog een stapje verder: de kwasten kosten daar $1 tot $3. (Dan moet je je bedenken dat $1 ongeveer €0,70 is). Waarom is daar alles toch goedkoper? Ik kon dus naast deze Countouring Blush & Bronzer de Small Stipple Brush & Eyeshadow Brush niet laten liggen! 



Alle e.l.f. kwasten komen verpakt in een (saai) plastic hoesje. De Small Stipple Brush maakt deel uit van de Studio Lijn (de duurdere lijn) en heeft daarom een mooi mat zwart uiterlijk. De Essentiel lijn is nog goedkoper (de kwasten kosten hierbij €1 / stuk) en dit is ook wel te zien aan de kwast. Het oogt een stuk goedkoper door de glimmend witte steel.



Small Stipple Brush:
Deze synthetische kwast kan met droge of natte producten gebruikt worden. Wees een professionele make-up artist en creëer een vlekkeloze look met deze e.l.f. studio kwast! 
  • Creëert een luchtig effect door het toevoegen van zachte lagen.
  • De variërende lengtes van de haren creëren ultieme controle van licht tot zeer dekkende dekking bij kleine en moeilijk bereikbare plekken.
  • Ideaal met vloeibare, crème of poeder producten.
  • Aanwijzingen: gebruik gewenste gezichtsproduct, breng kleur in een stippelende beweging aan op de huid  voor een gepigmenteerde kleur of blend voor een mooi lichte and zachte dekking.


Sleek Rose Gold - review

De kwast heeft de vorm van een klassieke stippling kwast: de haren staan ver uit elkaar, voor een lichte dekking. Verder heeft de top van de haren een andere kleur dan de aanzet. Persoonlijk vind ik dit wel handig: zo kun je de kwast niet per ongeluk voor concealer gebruiken als er nog blush opzit! De Small Stipple Brush is van goede kwaliteit: de kwast is vrij zacht (niet zo zacht als mijn geliefde Real Techniques Expert Face Brush helaas!). Er zijn nog geen haren uitgevallen. 

De kwast is op allerlei manieren te gebruiken, maar het liefst gebruik ik hem voor vloeibare concealer onder mijn ogen en ook voor  (te) gepigmenteerde blush. Voor foundation is de kwast ook prima, maar ik geef daarvoor toch de voorkeur aan mijn RT kwast. 



Eyeshadow Brush:
  • Blend meerdere oogschaduwkleuren terwijl het dramatische randen en fijne lijnen verzacht.
  • De kwast kan ook multi-tasken: gebruik het om poeder te setten of voor vloeibare concealer.


Wet 'n Wild Knock On Wood - review

e.l.f. belooft allerlei dingen over het blenden van oogschaduw en het aanbrengen van vloeibare concealer. Zelf vind ik deze kwast echter te kort voor deze taken. Voor het aanbrengen van oogschaduw (zoals deze Hema kwast) op het ooglid is de kwast ook niet echt geschikt. Wel gebruik ik de kwast ontzettend graag voor het smudgen van een oogpotlood (bijvoorbeeld voor een smokey eye) of het aanbrengen van oogschaduw langs de onderste wimperrand!

De kwast zelf is zacht en pakt goed kleur op. Wel is me opgevallen dat hij wel wat haren verliest. Maar wat wil je ook voor €0,75?


Eigenlijk zijn de kwasten me gewoon erg goed bevallen! De Small Stippling Brush heeft een fijn klein formaat en deze gebruik ik dan ook bijna elke dag. De Eyeshadow Brush gebruik ik graag voor het smudgen van oogschaduw. Nou, tot nu toe lijkt e.l.f. me een ontzettend fijn merk! Geen van de drie producten die ik heb gekocht zijn van slechte kwaliteit!

Q: Wat vindt jij van e.l.f.? Liefs' Iris 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...