9 okt 2013

Review: Maybelline Fit Me Foundation

Mijn Catrice foundation was dan toch echt op en het was dus tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe foundation. Een BB-Cream heb ik al, dus liever geen SPF, dacht ik bij mezelf. En het was nog aardig lastig om een geschikte foundation te vinden, die voldeed aan mijn eisen! Uiteindelijk kwam ik bij de Fit Me foundation van Maybelline en ik moet zeggen: deze is zeker zijn 14 euro waard! 






De Fit Me lijn van Maybelline is speciaal ontwikkeld om vrouwen te helpen bij het kiezen van de juiste kleur voor gezichtsproducten. Zo heeft elke foundation kleur een bijpassende concealer, blush en poeder. Je hoeft dus eigenlijk alleen de juiste kleur foundation te zoeken en je bent gewoon helemaal klaar!

Wat Maybelline over de Fit Me Foundation belooft:
'Door de combinatie van een transparante primer basis en een perfecte mix van pigmenten, maakt de Fit Me foundation je huid niet dof of grauw, maar geeft het juist een gezonde glow. De foundation die de unieke eigenschappen van jouw huid niet verbergt maar juist respecteert en zo mooi mogelijk uit laat komen!  Fit Me foundation heeft een ademende dekking, omdat deze make up formule geen olie, wax en fillers bevat. Naast foundation, bieden we binnen Fit Me ook poeder, blush en concealer aan om jou te helpen bij je complete make up routine voor een perfecte huid.'

De foundation is in Nederland in 6 verschillende tinten te koop bij de drogist voor €13,99.




Ik vind de verpakking van de foundation in ieder geval erg mooi: een luxe uitstralende, rechthoekige, glazen pompflacon met een inhoud van 30 ml. De verpakking heeft een grote zwarte dop en op het glas staat met grote cijfers de kleur (mijn foundation is in de kleur 115 Ivory) aangegeven. 




De foundation heeft een hygiënisch pompje. Ik gebruik meestal 2 à 3 pompjes, dit verschilt hoe mijn huid er die dag aan toe is. Ook kan je de pompjes goed doseren, dus je verliest extra geen product. Altijd mooi meegenomen, toch?





De foundation is vrij vloeibaar en dekt goed. Hij verdeelt goed en verdeelt gemakkelijk en fijn over je gezicht. Ik heb de lichtste kleur, en ook al lijkt de kleur op de foto's hierboven wat geel, in werkelijkheid heeft de foundation een roze ondertoon. De donkerdere kleuren in de winkel hadden allemaal een geligere ondertoon. 



 Zonder foundation - Met foundation 

Zoals je op de foto's wel kunt zien, is mijn huid zonder foundation niet bepaald 'flawless'. Ik heb wat onzuiverheden (gevolgen van 'die periode van de maand' en mee-eters) en rode wangen. De foundation dekt erg goed, waar ik ook op zoek naar was. Je moet wel goed opletten, dat je de foundation niet te cakey aanbrengt. Langzaamaan opbouwen is belangrijk! Op mijn kin heb ik nog wat extra product aangebracht, wat je wel lichtelijk kunt zien als je je neus erop drukt! 

Met deze foundation heb ik eigenlijk nog amper concealer nodig voor mijn onzuiverheden. Het is zeker een aanrader voor meiden met huidproblemen! Natuurlijk is de foundation echter niet. Hij maakt je huid namelijk erg egaal en haalt (grotendeels) alle kleur in je gezicht weg. Een blush, bronzer en/of highlighter is zeker een must. 



Hier heb ik de rest van mijn make-up gedaan. Zo ziet mijn huid er weer een stuk natuurlijker uit, of niet? Ik heb de volgende producten gebruikt:


  • Catrice Camouflage Cream - review
  • Essence Stay All Day 16H Long Lasting Concealer - review
  • Catrice Multi Colour Compact Powder - review
  • NYC Color Wheel All Over Bronze Glow
  • Sleek Blush Rose Gold - review
  • Catrice Prime And Fine Highlighting Powder - review
  • Hema Eyebrow Pencil 010
  • Essence Lash & Brow Gel - review
  • Catrice Precision Eye Pencil 070 I Wood If I Could
  • Maybelline The One By One Volume Express Mascara - review



De foundation blijft gedurende schooldag met lekker door de wind fietsen, best goed zitten. Het zit er natuurlijk niet meer zo perfect op als wanneer je de het net hebt aangebracht. Maar Maybelline doet het best goed, om eerlijk te zijn! De foundation heeft wel een poedertje nodig, anders glim je nogal aan het eind van de dag. Het product zelf heeft een mooie finish: bijna geheel mat, maar met toch een lichte natuurlijke glow. Dus eigenlijk ben ik ontzettend positief over de Fit Me Foundation. De enige minpunten zijn dat de foundation geschikter is voor meiden met een wat vettere huid, drogere delen van je huid accentueert de foundation namelijk.  En soms bespeur ik wat vreemde vegen foundation gedurende de dag, en dan vooral op mijn T-zone..


Q: Wat is jouw favoriete foundation? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...