3 sep 2013

Review: Essence Blush Brush + Smokey Eye Brush

Kwasten van goede kwaliteit zijn essentieel voor een mooie look, dat weten we nu inmiddels wel, toch? Maar fijne, maar toch goedkope kwasten vinden, kan soms nog best lastig zijn. Ze moeten makkelijk verkrijgbaar en zacht zijn en mogen niet uitvallen. De (meeste) kwasten van Hema (review), Catrice (review) en Etos (review) zijn prima, maar hoe zit het eigenlijk met de kwasten van Essence?


De kwasten van Essence komen, net als bij Catrice en Etos, in een fijn, maar wat goedkoop ogend hoesje. Maar beter iets dan niets, zo is het toch? Helaas heb ik deze hoesjes niet meer, vandaar dat ze ook niet op de foto's staan. De Blush Brush is fel roze en heeft een zwart glimmende steel en de Smokey Eye Brush is (eigenlijk was, na het vele gebruik!) mooi paars en heeft een mat zwarte steel. 


Essence zegt het volgende over de twee kwasten:

'Smokey Eye Brush: Smokey eyes creƫer je in een paar tellen met deze zachte afgeronde paarse applicators. Hiermee breng je de kleuren prachtig aan en meng je de tinten op de huid perfect. Voor smeulende smokey eyes! Wordt geleverd in een handig hoesje.'


'Blush Brush: Roze is prachtig! Vooral als we het hebben over de nieuwe Blush Brush van Essence. De zachte, schuine borstelhaartjes zijn perfect om schaduw aan te brengen en het gezicht en wangen te modelleren. Vooral het gebied rondom de wangen kun je professioneel accentueren en benadrukken met de Blush Brush. Het borsteltje blijft goed bewaard in het handige, transparante doosje en is altijd klaar voor gebruik! '




De Smokey Eye Brush is een pencil kwast waarmee je oogschaduw precies in de crease kan aanbrengen. De kwast is zacht en vrij stevig. Zelf vind ik hem minder handig om oogschaduw mee te vervagen, omdat hij zo vol is. Ik gebruik liever een luchtigere kwast om te blenden, zoals die van Hema. Ik heb deze kwast nu al aardig lang en ik begin wel te merken dat er af en toe wat haartjes uitvallen. Geen hele bossen met haren, dus voor de prijs vind ik het geen enorm probleem.




Deze fuchsia Blush Brush is opnieuw erg zacht. De kwast is niet ontzettend stevig, maar is toch nog aardig vol. Zelf gebruik ik de kwast graag voor blush, maar ook kan je hem gebruiken voor bronzer. Daarnaast heb ik deze kwast ook vroeger gebruikt voor foundation en daar werkte hij wonderbaarlijk goed voor. Niet zo goed als mijn Expert Face Brush (review) van Real Techniques, maar het was zeker een goed begin. Ik heb bij deze kwast niet gemerkt dat er haren uitvallen. 



Beide kwasten zijn erg lekker zacht en fijn in gebruik. Ik gebruik ze alle twee maar al te graag en ik ben er ontzettend tevreden mee! Waarom zou je nog zoveel betalen voor een kwast, als er ook prima kwasten in de drogist te vinden zijn? Dat vraag ik me wel eens af, haha! Liefs' Iris

De Blush Brush kost EUR 2,79 en de Smokey Eye Brush EUR 1,29 bij Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...