28 aug 2013

Review: MUA Undressed

Als er iets is waarvan ik houd, is het niet eyeliner of lipstick, maar oogschaduw! Waar ik maar 2 lipsticks heb, heb ik 9 oogschaduw paletten. Het liefst heb ik de kwaliteit natuurlijk zo hoog mogelijk, maar de prijs zo laag mogelijk! Befaamd zijn de twee Naked paletten van Urban Decay, maar waarom zou je er zo veel voor betalen als je exact hetzelfde palette voor veel minder kunt krijgen? Kijk je mee voor de dupe van Naked, MUA Undressed?




De verpakking vind ik wel oké, maar die van Undress Me Too, de dupe van Naked 2, vind ik toch wat mooier. Die is wit, in plaats van zwart. Daar zie je dan ook een stuk minder vingerafdrukken en andere viezigheid op! Maar het liefst heb ik toch een palette zoals van Sleek: mat zwart met een spiegel binnenin! 




De indeling van het oogschaduwpalette lijkt wel veel op die van Sleek: 12 ronde oogschaduws. Helaas heeft dit palette nog geen leuke namen, slechts nummers. De nieuwere paletten van MUA heb dat al wel. De kleuren zijn warm en ik vind ze helemaal geschikt voor de zomer en herfst. Undress Me Too bevat daarentegen een stuk koelere kleuren.  




1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
7 -8 - 9 - 10 - 11 - 12



 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

1 is een highlighter met subtiele glans.
is een een zacht roze met een lichte metallic glans.
3 is een slecht gepigmenteerde matte zandkleur die iets donkerder is dan mijn eigen huid.
4 is een shimmery bronzen kleur.
5 is een matte lichtbruin, net wat donkerder en ook beter gepigmenteerd dan 3
6 is een mooie metallic goud.


 7 -8 - 9 - 10 - 11 - 12

7 is een metallic roestkleur
8 is een shimmery donkerbruin die wat naar groen neigt.
is een shimmery koperkleur.
10 is shimmery donkerbruin.
11 is een wat stroeve en minder goed gepigmenteerde donkergrijs met glitters.
12 is een metallic grijs-blauw. 



Highlighter: Shade 1, Ooglid: Shade 6 + shade 7, Crease: Shade 5 + Shade 5 + shade 10



Full face met:

  • Rimmel BB Cream Light - review
  • Catrice Camouflage Cream 010 Ivory - review
  • Essence Stay All Day 16h Longlasting Concealer 10 Natural Beige - review
  • MAX Pressed Powder Foundation 260 Fair
  • Hema Eyebrow Pencil 10 
  • Essence Lash & Brow Gel - review
  • Catrice Defining Blush 040 Think Pink - review
  • New York Color Color Wheel 724A All Over Bronze Glow
  • Catrice Prime And Fine Highlighting Powder 010 Fairy Dust - review
  • Catrice Prime And Fine Eyeshadow Base - review
  • Makeup Academy Undressed
  • Essence Stays No Matter What Waterproof Eyeliner Pen - review
  • Maybelline The One By One Volum' Express Waterproof - review



Bij alle oogschaduws is de pigmentatie prima in orde, behalve bij de lichtste matbruin. Helaas zijn de oogschuws wel wat korrelig en los, zoals je hierboven kunt zien. Je hebt dan ook aardig wat fall-out onder je ogen als je de oogschaduws aanbrengt. Je kunt dit oplossen door bijvoorbeeld je concealer, e.d., pas na je oogschaduw te doen. 

MUA Undressed is dus zeker een aanrader. Naked van Urban Decay kost EUR 37,-  tot EUR 47,-: je betaalt dus EUR 3,- tot 4,- per oogshaduw. Dat is bijna het gehele palette van MUA: je betaalt er 10 keer zo veel voor! Liefs' Iris

MUA is te koop in Engeland, maar heeft ook een webshop: www.muastore.co.uk (verzendkosten naar NL: EUR 5,76)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...