30 jul 2013

Review: Catrice Blush Brush + Gel Eye Liner Brush

Goede kwasten voor een lage prijs zijn steeds makkelijker te vinden. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Hema kwasten (review), de kwasten van Essence of die van E.L.F.! Ook Catrice heeft een aantal kwasten in haar schappen, waaronder ook deze Blush Brush en deze Gel Eye Liner Brush





Catrice verkoopt verschillende kwasten: een Blush Brush (€3,99), een Powder Brush (€4,59), een Gel Eye Liner Brush (€2,59), een Smokey Eye Brush (€2,89) en ook een setje met Eyeshadow Sponge Applicators (€1,99). 



Beide kwasten komen in een hersluitbare, plastic zipperbag. (niet op de foto's) De stelen van de kwasten zijn glimmend zwart en er staat met zilverkleurige letters 'Catrice' op. Ze hebben zeker geen verkeerd uiterlijk. Je zou in ieder geval niet zeggen dat er maar zo weinig geld voor neertelt! Ze doen me qua vormgeving een beetje denken aan de E.L.F. kwasten! De zwarte haren zijn synthetisch.




De Blush Brush heeft een fijn formaat en is ook prettig in gebruik: niet te slap, maar ook niet te stevig. De haren lopen bol en vormen samen een platte kwast. De kwast heeft een vrij korte steel en is erg licht van gewicht. Ik heb hem nu al een aantal maanden en ik heb niet gemerkt dat er haren zijn uitgevallen. Overigens zijn de haren vrij zacht, niet zo zacht als die van Real Techniques of Hema, maar wel prima!




De Gel Eye Liner Brush heeft twee kanten: aan de ene kant een schuin afgesneden kwast en aan de andere kant een dun kwastje. De schuin afgesneden kwast is stevig en vrij dun. Je kunt er gemakkelijk een mooie winged liner mee zetten, nu alleen nog gelijk.. Het andere kwastje is wat dikker en het vergt dus ook wat meer oefening om een mooie lijn te zetten. Met mijn kleine oogleden heb ik toch liever een wat kleinere kwast. 

Beide kwasten zijn prettig in gebruik en ik zou ze zeker aanraden. Ik snap niet waarom ik nooit zo veel hoor over de kwasten van Catrice! Ze zijn zeker prima en helemaal voor de prijs! Liefs' Iris

De Catrice kwasten zijn te koop bij Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...