28 mei 2013

Review: MUA Fur Effect Nails Fuzzy Fluff

Nagels als of je er een vacht op hebt? Ja, inderdaad dat heb ik gekocht in Londen, en ook nog eens in een knal roze kleur! Nail-art is tegenwoordig hart-stik-ke in, dus dit is misschien wel een echte must-have voor iedereen! Kijk je mee of het werkelijk ook echt iets interessants is?






De Fur Effect Nails zijn verkrijgbaar in 5 kleuren: Boo Boo Fluff (licht blauw), Fluffy Bobbin (marine blauw/paars), Fluff & Cuddles (paars), Fluzzy Puff (licht roze) en Fuzzy Fluff (knal roze). De 'Fur' is verpakt in een plastic potje van 1,5g, passend qua kleur bij de door jouw gekochte kleur. 




Het ronde potje bestaat uit 3 delen: een deksel, een uitneembare strooidop en het potje met de Fur. Al meteen ergerde ik me aan de uitneembare dop, want wat krijg je die moeilijk uit het potje! Gewoon met mijn nagels kreeg ik hem er niet uit, er moest zelfs een pincet aan te pas komen! 



Hoe je de 'fur' zou moeten gebruiken:



Let's translate!


Word creatief & experimenteer met MUA Nail Fluff voor een aaibare finish!
Voor het beste resultaat adviseert MUA......
- Breng 2 dunne lagen MUA nagellak aan.
- Schud de Nail Fluff stevig in de deksel en druk de natte nagel in de fur tot deze geheel bedekt is. Blaas resten  weg voor een egale finish. Herhaal het proces voor volledige fur-effect nagels! Of
-Tik de basis van de pot herhalend om de fur op de zeef deksel te laten vallen. Aanbrengen van boven!

Word erg 'playfull'! - Haal de zeef geheel uit het potje en schud het voorzichtig direct op de nagels. Druk zacht aan tot de nagel volledig bedekt is. Gebruik een stuk papier om resten fur op te vangen & giet het terug in het potje. 

Ik moet zeggen dat ik liever mijn eigen methode gebruik: de 2 deksel van het potje afhalen en gewoon je nagels direct in de fur leggen! 

Ik begin door 1 laag nagellak goed te laten opdrogen en vervolgens mijn nagels een tweede keer te lakken met een kleur die vrij dicht bij de fur ligt:


Vervolgens leg je je nagel in het potje en beweeg je je vinger wat, zodat de nagel volledig bedekt wordt.



En zo ziet het er dan uit:



En dan gebruik ik een oude, vervelende kwast van de Hema (klik hier voor review van de kwasten!) om de laag met 'fur' egaal te worden.



En zo ziet het er dan net aangebracht uit:




En na een half uur:



Best een grappig resultaat, toch? Let maar niet op mijn wijsvinger met die rare bobbels, want daar probeerde ik strepen te krijgen. Je raadt het al: mislukt!  Nu eens kijken of ze lang blijven zitten:

Zo zien je nagels er 24 uur later uit:


Een stuk kaler dus.. Ik probeerde voorzichtig te doen, maar het is natuurlijk onvermijdelijk om bijvoorbeeld te gaan slapen en je handen te wassen. En zo'n 36 uur na het aanbrengen:


De Fur Effect Nails zijn een betaalbaarder antwoord op de Velvet Nails van Ciaté en lijken op het eerste gezicht erg leuk, maar (net als die van Ciaté) blijft niet lang mooi. Het is leuk voor één dag, maar meer dan ook niet. Dan ziet het er eigenlijk gewoon verschrikkelijk uit. Nee, ik geloof niet dat ik deze Fur Effect Nails opnieuw zou kopen. Misschien gebruik ik ze een keer voor een speciaal iets, maar het kost eigenlijk te veel tijd, vergeleken met hoelang het het op je nagels volhoudt. Liefs' Iris

Q: Wat vinden jullie van de Fur Effect Nails van MUA/ de Velvet Manicure van Ciaté?

De Fur Effect Nails kosten £4, (omgerekend 4,74) bij Superdrug in Engeland en zijn ook online te koop. 

2 opmerkingen:

  1. Wat grappig. Ik kende het nog niet maar geloof ook niet dat het iets voor mij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik heb het ook gekocht ben heel erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...