8 apr 2013

Kruidvat Control Stick: Snelle hulp bij puistjes

Een Control Stick tegen puistjes gebruik ik al eeuwen, eigenlijk alleen van Garnier! Een tijdje geleden had ik deze opgemaakt en had ik weer snel een nieuwe nodig! Maar helaas..uitverkocht! Toen zag ik daar een Kruidvat Control Stick in het schap liggen voor +/- 3 euro, i.p.v. 10 euro bij Garnier! Zou dit de ultieme budget tip tegen puistjes zijn?




Kruidvat - Garnier
De tube komt in een kartonnen doosje, net als je die bij Garnier erbij krijgt. De tube zelf vind er toch wat minder mooi dan die van Garnier en wat goedkoper ogen, maar dat is hij natuurlijk ook!  Verschrikkelijk lelijk vind ik hem ook niet, maar gewoon wat saai. De tubes hebben beide een inhoud van 10 mL.

Wat Kruidvat belooft:



Kortom: deze stick droogt een puistje uit en zou hem laten verdwijnen!


Ingrediënten:



Alcohol en glycerin: dit zijn (vormen van) alcohol, die ervoor zorgen dat het puistje uitdroogt.
PEG-60 Hydrogenated Castor Oil: dit zorgt ervoor dat olie en water mixen, zodat je huid ook schoon wordt.
Hydroxyethylcelluose: zorgt voor verdikking en is een plantaardig bindmiddel.
Salicylic Acid: zorgt ervoor dat een geneesmiddel beter door de huid kan dringen.
Thriethanolamine: pH balancer
Thriclosan: goed antibacterieel middel
Citric Acid: voor een betere zuurgraad
Camphor: stof hout van een boom, kan koelend effect  bloedvaten laten verwijden -> soms huidirritatie 
Zinc Gluconate: zink met glucose, wat goed tegen acne werkt (in meestal grotere proporties).
Hamamelic Virginia: irriterend bij te veel en herhalend gebruik. 
Ethylparaben, methylparaben, phenoxyethanol, butylparaben, propylparaben en Isobutylparaben: conserveermiddelen.

De control stick bevat dus geen schadelijke en irriterende bestandsdelen, alleen Camphor en Hamamelic Virginia zouden wat slechter zijn, omdat ze bij te veel gebruik kunnen leiden tot huidirritatie. Maar aangezien je maar bij het gebruiken van de control stick elke keer maar een kleine hoeveelheid gebruikt, hoef je je daar geen zorgen over te maken!




De vloeistof komt, net als bij Garnier, uit een 'tubemondje'. Ik breng het eerst op schone vingers aan voordat ik de gel op een plekje smeer, en niet zoals op de gebruiksaanwijzing staat direct op een puistje.



De gel zelf is transparant en is (bijna) niet te zien op je gezicht. Toch gebruik ik hem alleen 's avonds voor ik ga slapen, omdat na een bepaalde tijd de gel wat kan gaan glimmen en een vettig effect kan hebben (wat ik 's ochtends altijd aantref). De Garnier stick ging soms zelfs schilferen, oppassen dus! Ik gebruik de gel dus 's avonds en laat hem even goed intrekken, voordat ik echt ga slapen.

Nu het belangrijkste: doet de gel wat hij belooft? De ochtend nadat ik de gel op een plekje heb aangebracht, is het puistje een stuk minder rood (en soms ook minder pijnlijk). Na 2/3 dagen is een groot vervelend rood puistje helemaal verdwenen! Of dat de Control Stick van de Kruidvat een minder sterke werking heeft dan die van Garnier, vind ik moeilijk om over te oordelen. Hij doet in ieder geval wél wat hij belooft!

Ik kan niet meer zonder de Control Stick van de Kruidvat. Hij is een erg goede vervanger van die van Garnier, die ruim 3 keer zo duur is, voor (bijna) hetzelfde resultaat! Ik heb ook verhalen gehoord dat de stick goed zou helpen bij acne, maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen! Ik vind dit een echte budget aanrader, want wie heeft ze nou eens een keer, van die vervelende plekjes? 

Wat gebruiken jullie tegen puistjes? Liefs' Iris

De Control Stick is te koop bij Kruidvat voor ongeveer 3 euro.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...