3 jan 2013

Catrice Infinite Matt Up To 18H Make Up foundation

Weet je welk make-up product het meest over de toonbank gaat? Nee, geen mascara's of oogschaduws! Het zijn de foundations die het meest verkocht worden! Ik had dat nooit verwacht, jullie wel? Zelf gebruik ik de Infinite Matt Up To 18H Make Up foundation van Catrice. Benieuwd?

Waarom?
Je kan een foundation om allerlei reden gebruiken: ik gebruik bijvoorbeeld een foundation om mijn rode wangetjes te verbergen. Wat nooit helemaal zal lukken, maar ik ben toch al blij met wat iets minder rode wangen! Wat ook sommige mensen doen is het gebruiken van foundation om hun puistjes te verbergen. Tussendoor poederen sommigen van hen hun gezicht de gehele tijd af: iets wat je beslist niet moet doen! Je krijgt dat een 'pannenkoeken' gezicht en je gaat juist veel meer zien dat je huid onzuiver is!


Wat wordt beloofd?
´Olie-vrije make-up met een lang blijvend mat-effect. Hydraterend en met licht-reflecterende pigmenten creëert het een egale en frisse teint en laat de huid zacht aanvoelen.'


Looks & gebruik
De flacon van de foundation is van glas, wat er erg mooi en luxe uitziet. De verpakking heeft een pompje, wat een enorm plus-punt is: het is namelijk veel hygiënischer! Je kan één (als je maar een beetje dekking wilt) of twee (als je wat meer dekking wilt) pompjes gebruiken, het kan allebei!


Kleuren

Het is erg jammer dat er niet zo veel kleuren verkrijgbaar zijn. Gelukkig is nr. 010 een goede match bij mijn huidskleur. Er zijn zelfs tinten uit het assortiment verdwenen!


Huidtypes 
Deze foundation zou geen olie bevatten en daardoor matterend zijn. Daardoor is deze foundation geschikt voor mensen met een vettere of gemengde huid. Als je een droge huid hebt, kan de foundation gaan lelijk worden, omdat er geen olie inzit. 



Swatches


Komt de foundation zijn beloftes na?
Matterend? Zeker weten! Helemaal mat is de foundation niet, maar anders zou je er een beetje 'fake' uizien..
18h? Mijn foundation draag ik meestal niet langer dan 15h lang en dan haal ik er nog heel wat make-up af. Gedurende de dag 'slijt' de foundation wel wat, maar niet verschrikkelijk veel! De foundation blijft echt geen 18 uur zitten, maar dat heeft (bijna) niemand nodig, toch?
Hydraterend? Nee, maar een foundation hoeft van mij niet perse hydraterend te zijn. Daar zijn crèmes toch voor uitgevonden?
Licht reflecterend? Jazeker! De foundation is niet volledig matterend, maar heeft een mooie, gezonde glow.
Egale huid? Echt wel! De foundation heeft een medium dekking en laat oneffenheden veel minder opvallen.
Zachte huid? Mijn huid wordt niet extra zacht door deze foundation, maar mijn huid wordt zeker niet uitgedroogd.


Prijs: €6,59

Deze foundation is dus een echte budget-aanrader! Ik gebruik elke hem elke (school)dag en ben er erg blij! Gebruiken jullie ook een foundation, ja? Welke?  Liefs' Iris

Tips:

* Gebruik een losse poeder (of een compact powder) over je foundation heen.
* Breng een concealer over vervelende plekjes heen aan, zodat je een nóg egalere huid wordt.
* Een blush brengt de kleur terug in je gezicht terug! Anders zie je er nogal 'nep' uit.
* Een bronzer of highlighter kunnen ook mooi zijn om te gebruiken als finishing touch! 
* Er zijn make-up basissen te koop (voor als je een erg vette huid hebt waardoor je foundation snel    gaat 'glijden' of als je een feestje hebt/ uitgaat!)

4 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding wel oké is, maar vind het wel een groot minpunt dat hij niet hydrateert! Ik vind het altijd fijner als een foundation dat wel nog doet... Ik blijf voorlopig dus nog wel even bij mijn Sephora foundation :D !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah, ja.. Daar kan een Catrice foundation niet tegen op! :D

      Verwijderen
  2. Als je er nog nieuwe wil zal je snel moeten zijn, deze verdwijnt namelijk uit het assortiment is te lezen op hun site!
    http://www.catrice.eu/nl/inspiratie/leaving-soon.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik had het al gezien :'(! Mijn flesje is nog redelijk nieuw, maar ik vind tegen die tijd wel een nieuwe foundation!

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...